Handelsbetingelser

 

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra STINE A Jewelry. Betingelserne gælder i det tilfælde hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og STINE A Jewelry.


Priser
Alle de oplyste priser hos STINE A Jewelry er vist i danske kroner DKK og er inklusiv dansk moms (25%). Vi tager forbehold for fejl i de angivne priser, ligesom vi forbeholder os retten til at ændre priser uden forudgående varsel.

Alle smykker sælges med tilhørende smykkeæske. Æsker sælges ikke uden et tilhørende smykke, ligesom smykker ikke sendes uden tilhørende smykkeæske.

Levering til udlandet, inkl. Grønland og Færøerne tillægges ekstra gebyr fastsat efter Post Nords normale takster. Vi tager forbehold for eventuelle told- og momsgebyer, hvis du handler uden for EU.


Udsolgte varer og forbehold
Der tages forbehold for udsolgte varer og leveringssvigt. Hvis en vare er udsolgt, vender vi tilbage hurtigst muligt for at give besked om dette.


Fragt i Danmark
Vi tilbyder gratis fragt i Danmark til GLS Pakkeshop. Leveringstiden er typisk 1-2 hverdage fra den dag vi sender ordren.

Ønsker du levering til en erhvervsadresse, giver vi dig også mulighed for erhvervslevering. Her er fragten 19 DKK.

Fragtfrit gælder kun i Danmark (ikke Grønland og Færøerne) og er altid baseret på billigste fragtmetode.

Såfremt der opstår forsinkelser hos fragtselskaberne som forsinker leverancen, kan STINE A Jewelry ikke holdes ansvarlig for dette.

Når din pakke er afsendt fra vores lager, modtager du en mail med din track and trace-kode, så du kan følge pakken.

Leveringen anses for sket, når varen er forsøgt leveret på kundens adresse eller i pakkeshoppen. Det er kundens ansvar at opgive korrekt adresse og info ved ordreafgivelse. STINE A Jewelry kan ikke holdes ansvarlig for mislykket levering, hvis adresse og info ikke er korrekt oplyst. Evt. omkostninger for om- eller genlevering rettes til kunden.

I tilfælde, hvor du som kunder nægter at modtage pakken eller ikke afhenter pakken i GLS pakkeshoppen, forbeholder vi os retten til at fakturere kunden evt. omkostninger fra GLS for returforsendelse eller genlevering.

Er den valgte pakkeshop fyldt fx ved juletid eller Black Friday kan fragtselskabet omdirigerer pakken til nærmeste pakkeshop. Dette kan STINE A Jewelry ikke holdes ansvarlig for.

Ved levering til udlandet tillægges et gebyr efter fragtleverandørens gældende normaltakster. Handler du fra et land uden fra EU, som Norge eller Schweiz, gør vi opmærksom på, at eventuelle told- og momsgebyrer kan blive tillagt forsendelsen og opkrævet ved modtagelsen. 


Leveringstider
Vi bestræber os på at afsende ordrer afgivet inden kl. 12.00 på hverdage samme dag. Dog kan der være længere behandlingstid og der tages forbehold for særligt travle dage, højtider, samt underbemanding. Normale leveringstider for lagervarer er typisk 2-4 hverdage indenfor Danmark, og 4-8 hverdage til udlandet.  


Hvor længe bliver pakken liggende på udleveringsstedet?
Din pakke ligger ca. 7 dage hos GLS pakkeshoppen. Du modtager adviseringer og en påmindelse pr. SMS/e-mail. Hvis pakken ikke afhentes, sendes den retur og du vil blive debiteret DKK 50 for de omkostninger en uafhentet pakke medfører. Bemærk at det ikke regnes som brug af fortrydelsesretten hvis du ikke afhenter din pakke eller nægter modtagelsen.


Særligt vedr. levering til Norge
Norge er ikke et EU-medlemsland, og reglerne om fri handel inden for EU, er derfor ikke gældende, når du skal fragte varer til Norge. Ved fragt til Norge skal du, som kunde betale told og moms i Norge. Toldreglerne foreskriver at tolden beregnes på baggrund af varens indkøbspris plus fragt. Vi sender altid varer til Norge med UPS, og eventuelle told-, moms- og administrationsgebyrer kan blive tillagt forsendelsen og opkrævet ved modtagelse af forsendelsen. 


Betaling
Transaktionsvalutaen der benyttes, er DKK medmindre andet sproglag vælges.

Betaling med Visa / Visa Electron/ Mastercard / American Express / PayPal / MobilePay 

Ved betaling med ovenstående kort trækkes beløbet først, når ordren er afsendt. Betalingen sker via en sikker forbindelse (https). De indtastede oplysninger er krypterede og kan ikke læses af andre. Kortoplysningerne indtastes og sendes herefter over en krypteret forbindelse til serveren. Stinea.dk har på intet tidspunkt adgang til dine kortoplysninger. Gebyrer kan forekomme på visse korttyper. I tilfælde af gebyr vil dette tydeligt fremgå inden betalingen godkendes.


Sikker betaling på nettet
STINE A Jewelry er godkendt af PBS til at modtage betalinger over nettet. Alle betalinger foregår via en sikker krypteret SSL linie direkte til PBS. Så snart dine kortoplysninger er godkendt af PBS, godkendes din ordre og selve beløbet trækkes på din konto, når smykkerne sendes afsted.


Returnering og fortrydelsesret
Vi tilbyder 30 dages fortrydelsesret. Din fortrydelsesret starter fra den dag ordren blev modtaget af enten dig eller en anden person. Ønsker du at returnere en vare, skal du give os besked pr. mail og sikre dig at varen er os i hænde senest 30 dage fra du har modtaget varen.

Vi henviser desuden til de normale regler for e-handel anført nedenfor. Pengene gives ikke retur, hvis du ønsker at bytte mere end 30 dage efter modtagelse, herefter ombyttes KUN til anden vare.

Ifølge reglerne for nethandel har forbrugeren følgende muligheder:

  • Fortryde et køb, selvom varen er blevet brugt
  • En vare er brugt, hvis den bruges ud over, hvad der er muligt ved at afprøve varen i en fysisk butik.
  • Hvis varen er brugt, skal der laves en konkret vurdering af, hvad varen som brugt kan sælges for til en anden forbruger. En evt. værdiforringelse skal forbrugeren selv betale.

Ved returnering af smykket skal varen være i samme stand som ved modtagelsen, inkl. returneres i STINE A Jewelrys originale smykkeæske. Det er yderligere et krav til returnering af varen, at den sendes med registreret pakkepost. Ved brug af fortrydelsesretten afholder køber alle omkostninger til forsendelse. Hvis varen ved modtagelsen er blevet beskadiget under forsendelsen, bedes du hurtigst muligt kontakte os. Hvis du ønsker et smykke, ringstørrelse eller lignende, som ligger uden for vores sortiment, frafalder returretten


Hvordan returnerer jeg en ordre? 

  1. Send en mail til kundeservice@stinea.dk og giv os besked om, hvilke varer du ønsker at returnere. Skriv gerne dit ordrenummer i emnefeltet.
  2. Udfyld den returformular du modtog med din ordre eller download formularen her.
  3. Pak varerne i deres originale emballage, som da du modtog dem og vedlæg den udfyldte returformular.
  4. Ved brug af fortrydelsesretten afholder køber selv omkostninger til returforsendelse. Vi anbefaler, at din returpakke sendes som anbefalet eller registreret post. Send det hele til:


STINE A Jewelry
Lygten 2C, 3. sal, 320
2400 København NV
Mrk. Retur

Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes pengene til din konto, hvor de vil være tilgængelige efter op til 5 hverdage. Behandlingstiden for en returforsendelse er ca. 14 dage.

Vi gør opmærksom på, at vi ikke afhenter returpakker på posthuse eller i pakkeshops. Alle returforsendelser skal sendes direkte til vores erhvervsadresse, som angivet ovenfor.

Varer købt på vores kontor på Lygten 2C ombyttes kun til anden vare eller gavekort. Pengene gives ikke retur.

Vi modtager ikke kunder på adressen i København og henviser til, at alle returvarer sendes til den angivne adresse.

Reklamationsret
Reklamationer kan kun behandles ved fremvisning af gyldig kvittering. 

På nye varer er der en reklamationsret på 2 år. Vi skelner dog mellem produktionsfejl og slidtage. Du kan få erstattet en vare, hvis den er defekt som følge af en fabrikationsfejl i produktet. Du kan dog ikke få erstattet en vare, som er defekt grundet almindelig slitage, uheld eller forkert brug.

Værd at vide: Smykker i sterlingsølv og med 18 karat forgyldninger kan blive slidt med tiden. Slidtage betyder, at smykket har været brugt over længere tid og derfor må forventes at blive slidt af brug. Slidtage er ikke dækket af reklamationsretten – dette gælder fx slidtage på guldbelægningen som løbende fortager sig ved gentagende brug. Vi ombytter ikke smykker, som har mistet deres forgyldning, da dette er forventeligt.

Forkert brug betyder, at smykket har taget skade som følge af forkert brug eller mishandling af produktet. Forkert brug er ikke dækket af reklamationsretten. Forkert brug kan fx være at et smykke har ligget frit fremme og derved har mistet farve eller ved at det er blevet udsat for cremer, sæbe, hårspay, fugt mm. Dette kan forårsage at smykke bliver misfarvet. Smykker skal opbevares i lukkedes poser eller smykkeæsker.  

Reklamationer sendes til:

STINE A Jewelry
Lygten 2C, 3. sal
2400 København NV

Persondatapolitik
STINE A Jewelry registrerer dit navn, adresse, email, samt faktura i sit kundekartotek i forbindelse med købet. Oplysningerne videregives ikke, men STINE A Jewelry beholder registreringen i fem år, som loven foreskriver det. Din email vil desuden blive brugt til at sende tabt-kurv-mails.

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice@stine.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan en klage over en vare eller tjenesteydelse indgives til:

Nævnenes Hus
Mæglingsteamet for Forbrugerklager
Toldboden 2
8800 Viborg
- via Klageportalen for Nævnenes Hus: www.naevneneshus.dk

Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mægling, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet. Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse kundeservice@stinea.dk.

Farver & nuancer
Der tages forbehold for nuanceforskelle mellem farver på billeder og varernes faktiske farver. Farverne på billederne svarer dog godt overens med virkeligheden.

Vi tager endvidere forbehold for, at ædelsten kan variere i farve og form. Farverne på ædelsten kan nuancere fra sten til sten, og du kan derfor opleve lysere og mørkere variationer af samme ædelsten. Variationerne kan skyldes naturlige forhold, men det kan også skyldes valg af slibeform.

Kundeservice
STINE A Jewelry kundeservice har åbent mandag-torsdag kl. 9-15, samt fredag kl. 9-14. Du er velkommen til at ringe på tlf. +45 61 65 91 32 i dette tidsrum eller sende en e-mail til kundeservice@stinea.dk med forespørgsler, og vi vil vende tilbage hurtigst muligt.

Rabatkoder
Rabatkoder kan ikke kombineres eller benyttes samtidig/på samme ordre. Rabatkoder er ikke gældende ved køb af gavekort eller Red Barnet produkter.

Konkurrencer
Er der ikke meldt tilbage fra vinderen af en konkurrence inden 30 dage, fratræder retten til modtagelse af gave, da den vil være givet videre til en anden vinder. (konkurrencer på hhv. Facebook og Instagram).

 My Wishlist (0)